نمایش/عدم نمایش سایدبار
رفتن به بالای صفحه
آزادی حجاز از دست نااهلان
مهدی دمیرچیلو

پروژه lcd گرافیکی به همراه آموزش کامل

به نام خدا : پروژه lcd گرافیکی به همراه آموزش کامل؛ جلسه دوم :آموزش جامع کار با LCD گرافیکی جلسه دوم؛ امروز که بهتره بگم امشب میخوام در مورد یه چیز مهم صحبت کنم!!! mail برا کار کردن با این LCD من غیر از روشی که در زیر میخوام بگم یه روش دیگه هم دیدم که کدهاش N برابر این هستش.که فعلا کاری باهاش نداریم. pardon اگه عمری بود میگمش. قسمت کد های این پروژه که اصلا چیزی نداره فقط اون آرایه “مای فوتو ” چون یکم طولانی و پر از عدد هستش یکم … آدم میبینه فکر میکنه که …»»» در کل هدف از تعریف این آرایه تو قسمت کدها اونم ب این صورت یه چیز بوده که انشا الله در زیر به صورت مفصل در موردش میگم. علت این که کد ها یکم زیاده اینه که من تقریبا از بیشتر توابع کتابخونه LCD مون استفاده کردم تا شما با نحوه کار با هر یک از این توابع آَنا بشید (البته این توابه هیچی ندارن ولی گفتم بزارم شاید بهتر باشه) فایل این پروژه به همراه تمام چیزهای لازم و غیر لازم!!! در ته همین مطلب گزاشتم برا دانلود. سر همین پروژه و یاد گرفتنش و … یه روز کامل من رو گرفت حالا اعصاب خوردیش بماند.( آخه یکی نیس بگه به من چه… ) بعد کلی چرت و پرت گفتن بریم سر اصل مطلب…

پروژه lcd گرافیکی به همراه آموزش کامل

مدار پروژه lcd گرافیکی

توضیح پایه های LCD گرافیکی

 

VSS به زمین(قطب – منبع تغزیه) وصل میشه
VDD به ۵ ولت وصل میشود
VO  درخشندگی LCD – ماندد شکل بالا بسته شود
D/I یا RS Table
R/W اگه ۰ بشه یعنی نوشتن و اگه ۱ بشه یعنی خوندن
E پایه فعال ساز پذیرش اطلاعات
DB0 تا DB7 پایه های انتقال اطلاعات
CS1 و CS2 انتخاب تراشه اول و دوم
RES برا RESET کردن این قطعه میباشد.
VEE Table
A و K قطب مثبت و منفی مربوط به روشنایی LCD
توضیح پایه های LCD گرافیکی

 توجه ۱ : برا میکرو من کریستال نزاشتم (پایه های XTAL1     XTAL2   میکرو کنترلر)»»»شما مث من تنبلی نکنید و بزارید !!!
توجه ۲ : ای نوع از LCD های گرافیکی برا نمایش تصاویر ، تصویر رو نصف میکنن و نصفش رو در نصف صفحه توسط CS1  نمایش میدند  و نصف دیگههم توسط اون یکی پایه.
البته در این پروژه ما زیاد با این موضوع کاری نداریم.

توجه ۳ : اون فلشه که به پایه VCC وصل هست ، منبع تغزیه ثابت ۵ ولت هستش.(اینو برا اونایی گفتم که با محیط پروتئوس زیاد آشنایی ندارند.  O_o )

کد های پروژه lcd گرافیکی

نحوه نمایش عکس در LCD

برا نمایش عکس تو LCD یه چند تا کار هست که باید انجام بدید.
۱) ایجاد عکس مورد نظرمون
۲) دادنش به نرم افزار مورد نظر و گرفتن کد ها
۳) یه دو راهی بزرگ !!!  :
۱) کد ها رو داخل کد های اصلی پروژه بزاریم
۲) کد ها رو تو یه فایل متنی جداگون بزاریم.
الان هر سه تا رو توضیح میدم. mail

۱) ایجاد عکس مورد نظرمون :
بسته به اندازه صفحه نمایش LCD ما اندازه عکسمون رو انتخاب مینیم.که در این جا اندازه ۶۴*۱۲۸ هستش.
ابتدا به منو استارت ویندوز رفته و paint رو سرچ کنید ، بعد از اجرای برنامه نقاشی اندازه صفحه رو ۶۴*۱۲۸ تعین کنید. و بعد عکستون رو بکشید.
البته اگه عکسی رو آماده دارید میتونید روش کلیک راست کرده و Edit رو انتخاب کنید.

مهم : حالا میرسیم به نحوه ذخیره کردن عکس
»»»»وقتی روی save-as کلیک میکنید حالت ذخبره کردن عکس رو حالت زیر بزارید.


۲) دادن عکس به نرم افزار و گرفتن کد ها : 

نرم افزار که در ته همین مطلببه همراه چیزای دیگهگزاشتم برا دانلود برید دانلود کنید و اجراش کنید.
از سه تا منوی بالا برید به : ks0108   (البته حالت پیشفرض هنام اجرای برنامه همین گزینه هستش)
بعد روی load bmp picture کلیک کنید و عکستون رو بدین بهش.
اگه ارور داد ببینید کدوم مرحه ی از مراحل بالا رو درست اجرا نکردید.

توجه مهم : نرم افزار در این زمینه زیاد هستش و حتی نرم افزار هایی هستن که عکس متحرک ، فیلم!!! ، فایل فلش و انواع فرمت عکس بهش میدی ولی این برنامه ها کد رو درست تولید نمیکنن و اگه این کد رو بدی به نرم افزار (منظورم اینه که تو پروژت واردش کنی) میبینی که تصوسر مورد نظر نمایش داده نمیشه.
من یه روز کامل رو با این نرم افزار ها ور رفتم و اکثرشون رو تست کردم و جواب نگرفتم که….(البته شما اگه میخواید دوباره خودتون تست کنید شاید من اشتباه میکردم و…)
(سایت مهندس لاچینی یه نرم افزار آنلاین  داره که کاری ۱۰۰% مشابه با یکی از نرم افزار ها انجام میده ، خود سایت ، سایت خوبیه ولی ای نرم افزاری که به صورت آنلاین گزاشته تو سایتش، بدرد نمیخوره-منظورم از نرم افزار ، نرم افزار تبدیل عکس به کد هستش. )

۳) یه دو راهی بزرگ !!!  : 

همون طور که اگه کد های این پروژه رو دیده باشید (که عمرا ندیدینش هنوز) یه آرایه تعریف کردم که حدودا یه ۸ خطی هستش. که این آرایه همون کدی هست که برنامه به ما میده.(همون برنامه ای که عکس میدی و کد میگیری)
توجه مهم : وقتی عکس رو به برنامه میدی به همراه آرایه کلی چرت و چپرت هم میزاره کنارش!!!

( وقتی نرم افزار عکس رو به کد تبدیل میکنه یه سری کد میده که فقط کد های شبیه به کد زیر به درد ما میخورن )

لذا شما اول چیز های اضافه رو حذف میکنید و بعد داخل کدهایی که شبیه کد بالا هستن رو میزاری  داخل پراتز در کد زیر:
به جای my_photo هم نام آرایه دلخواه خودتون رو بزارید.
اگه کد ها رو مستقیم بزاری  تو کد های پروژه این میشه یه روش ولی یه روش دومی هم هست  wacko
روش دوم : 
الکی نترسید هیچی نیست »»» تو پوشه ی کد های برناهه ( اگه متوجه نمیشید ؛ نحوه پوشه بندی قسمت کد های همین پروژه رو نگاه کنید تا حساب کار دستتون بیاد) یه پوشه ایجاد کنید به نام Includes و بعد یه فایل تکس ایجاد کنید به نام my_photo.h  و بعد کد ها رو توش بزارید و ذخیره کنید و تمام.
(دقت کنید که به جای فرمت این فایل  که txt هستش h  بنویسید »»» به جای my_photo هم نام دلخواه خودتون رو بزارید. فقط تو کد هایی که داخل این فایل میخوایید بزارید نام آرایه رو هم همین بزارید.)
حالا مییایید تو کد های پروژتون کد زیر رو قرار میدید.
( بعد از تعریف کتاب خونه ها قرارش میدیم »»» به کد اصلی پروژه دقت کنید تا محل گزاشتم این کد رو متوحه بشه )
دقت کنید که تو کد بالا به جای my_photo نام فایل و نام آرایه که تو این فایل متنی ذخیره شده رو قرار بدی.
( لپ کلوم : اسم هر سه مورد باید یکی باشه.»»» اسم آرایه»»» اسم فایل متنی »»» اسمی که میزاریم تو کد زیر و قرارش میدیم تو کد های اصلی پروژه مون)
 

توضیح توابع کتابخانه GLCD

پارامتر ها توضیحات توابع کتابخانه GLCD
روشن کردن GLCD glcd_on()
خاموش کردن GLCD glcd_off()
line : line number to be set at the top (Range: 0-63) Changes the top line on the display set_start_line( unsigned char line )
x : شماره ستون مورد نظر، بازه از 0 تا 127 رفتن به ستون ایکس goto_col( unsigned int x )
y : شماره سطر مورد نظر، بازه از 0 تا 7 رفتن به سطر وای goto_row( unsigned int y )
x : شماره ستون

y : شماره سطر

رفتن به سطر و ستون مورد نظر goto_xy( unsigned int x,
unsigned int y )
b : 1-byte data to be written at the current location Writes 1 byte data at the current location glcd_write( unsigned char b )
ln : شماره سطر مورد نظر، بازه از 0 تا 7 پاک کردن سطر دلخواه glcd_clrln( unsigned char ln )
پاک کردن کل صفحه نمایش glcd_clear()
column : Current column number Reads the byte at the current position glcd_read( unsigned char column )
x : شماره ستون

y : شماره سطر

color :
0 : نقطه سفید باشد
1 : نقطه سیاه باید

اضافه کردن نقطه در مختصات دلخواه شما point_at( unsigned int x,
unsigned int y,
byte color )
x : مختصات ایکس شروع خط

y : مختصات وای شروع خط

l : اندازه خط

s : فاصله بین نقاط خطمون
0 : نقاط پیوسته باشن
1 : نقاط از هم فاصله داشته باشن یا گسسته باشن
اعداد از یک بیشتر : هر چی عدد بزرگ تر بشه فاصله بین نقاط هم افزایش پیدا میکنه.

c :
0 : نقاط روشن یا سفید
1 : نقاط تاریک یا همون سیاه

رسم یه خط افقی h_line( unsigned int x,
unsigned int y,
byte l,
byte s,
byte  c)
x : مختصات ایکس شروع خط

y : مختصات وای شروع خط

l : اندازه خط

s : فاصله بین نقاط خطمون
0 : نقاط پیوسته باشن
1 : نقاط از هم فاصله داشته باشن یا گسسته باشن
اعداد از یک بیشتر : هر چی عدد بزرگ تر بشه فاصله بین نقاط هم افزایش پیدا میکنه.

c :
0 : نقاط روشن یا سفید
1 : نقاط تاریک یا همون سیاه

رسم یه خط عمودی v_line( unsigned int x,
unsigned int y,
signed int l,
byte s,
byte c )
x1 : مختصات ایکس اول خط

y1 : مختصات وای اول خط

x2 : مختصات ایکس آخر خط

y2 : مختصاط وای آخر خط

s: فاصله بین نقاط خطمون
0 : نقاط پیوسته باشن
1 : نقاط از هم فاصله داشته  باشن یا گسسته باشن
اعداد از یک بیشتر : هر چی عدد بزرگ تر بشه فاصله بین نقاط هم افزایش پیدا میکنه.

c :
0 : نقاط روشن یا سفید
1 : نقاط تاریک یا همون سیاه

رسم یه خط با زاویه دلخواه line( unsigned int x1,
unsigned int y1,
unsigned int x2,
unsigned int y2,
byte s,
byte c )
x1 : The x of the upper left point 

y1 : The y of the upper left point

x2 : The x of the lower right point

y2 : The y of the lower right point

s : The space between each line points.
0 : solid line
1 : dotted line
>1 : dashed line

c :
0 : Light spots

1 : Dark spots

رسم یه ۴ ظلعی حالا میتونه مربع باشه -مستطیل باشه و یا … rectangle( unsigned int x1,
unsigned int y1,
unsigned int x2,
unsigned int y2,
byte s,
byte c )
x11 : The x of the upper left point of the first surface

y11 : The y of the upper left point of the first surface

x12 : The x of the lower right point of the first surface

y12 : The y of the lower right point of the first surface

x21 : The x of the upper left point of the second surface

y21 : The y of the upper left point of the second surface

x22 : The x of the lower right point of the second surface

y22 : The y of the lower right point of the second surface

s : The space between each line points :
0 : solid line
1 : dotted line
>1 : dashed line

c :
0 : Light spots

1 : Dark spots

Draws a cuboid by defining two surfaces cuboid( unsigned int x11,
unsigned int y11,
unsigned int x12,
unsigned int y12,
unsigned int x21,
unsigned int y21,
unsigned int x22,
unsigned int y22,
byte s,
byte c )
x1 : The x of the upper left point 

y1 : The y of the upper left point

x2 : The x of the lower right point

y2 : The y of the lower right point

l : The length of the horizontal side (upper or lower)

s : The space between each line point s :
0 :
solid line
1 : dotted lin
>1 : dashed line

c :
0 : Light spots
1 : Dark spots

Draws a parallelogram its upper and lower sides are horizontal h_parallelogram( unsigned int x1,
unsigned int y1,
unsigned int x2,
unsigned int y2,
byte l,
byte s,
byte c )
x1 : The x of the upper left point 

y1 : The y of the upper left point

x2 : The x of the lower right point

y2 : The y of the lower right point

l : The length of the vertical side (right or left)

s : The space between each line points :
0 :
solid line
1 : dotted line
>1 ⇒dashed line

c :
0 : Light spots
1 : Dark spots

Draws a parallelogram its right and left sides are vertical v_parallelogram( unsigned int x1,
unsigned int y1,
unsigned int x2,
unsigned int y2,
byte l,
byte s,
byte c )
x11 : The x of the upper left point of the first surface

y11 : The y of the upper left point of the first surface

x12 : The x of the lower right point of the first surface

y12 : The y of the lower right point of the first surface

x21 : The x of the upper left point of the second surface

y21 : The y of the upper left point of the second surface

x22 : The x of the lower right point of the second surface

y22 : The y of the lower right point of the second surface

s : The space between each line points :
0 : solid line
1 : dotted line
>1 : dashed line

c :
0 :  Light spots
1 : Dark spots

l1 : The length of the horizontal side of the first surface

l2 : The length of the horizontal side of the second surface

Draws a parallelepiped its bases are two horizontal parallelograms (Seeh_parallelogram) h_parallelepiped( unsigned int x11,
unsigned int y11,
unsigned int x12,
unsigned int y12,
byte l1,
unsigned int x21,
unsigned int y21,
unsigned int x22,
unsigned int y22,
byte l2,
byte s,
byte c )
x11 : The x of the upper left point of the first surface

y11 : The y of the upper left point of the first surface

x12 : The x of the lower right point of the first surface

y12 : The y of the lower right point of the first surface

x21 : The x of the upper left point of the second surface

y21 : The y of the upper left point of the second surface

x22 : The x of the lower right point of the second surface

y22 : The y of the lower right point of the second surface

s : The space between each line points :
0 : solid line
1 : dotted line
>1 ⇒ dashed line

c :
0 : Light spots
1 : Dark spots

l1 : The length of the vertical side of the first surface

l2 : The length of the vertical side of the second surface

Draws a parallelepiped its bases are two vertical parallelograms (Seev_parallelogram) v_parallelepiped( unsigned int x11,
unsigned int y11,
unsigned int x12,
unsigned int y12,
byte l1,
unsigned int x21,
unsigned int y21,
unsigned int x22,
unsigned int y22,
byte l2,
byte s,
byte c )
x0 : مختصات ایکس مرکز دایره 

y0 : مختصات وای مرکز دایره

r : اندازه شعاع دایره

s : فاصله بین نقطه های خط
0 : نقاط متصل به هم
1 : نقاط با فاصله کنار هم

c :
0 : Light spots
1 : Dark spots

رسم یه دایره circle( unsigned int x0,
unsigned int y0,
unsigned int r,
byte s,
byte c )
c : کاراکتر شما

x : ستون نوشتن کاراکتر

y : سطر نوشتن کاراکتر

l : زبان کاراکتر
0 : English
1 : Arabic

sz : انداره متن، از 1 تا 7

نوشتن یه کاراکتر دلخواه در مختصات دلخواه glcd_putchar( byte c,
int x,
int y,
byte l,
byte sz )
c : نام رشته  ایجاد شده توسط شما

x : شماره ستونی که نوشتن از آنجا شروع خواهد شد

y : شماره سطری که نوشتن از آنجا شروع خواهد شد

l : زبان نوشته  شما
0 : English
1 : Arabic

sz : انداره متن-از ۱ تا ۷

space :
English : فاصله بین حروف

Arabic and Farsi : فاصله بین کلمات

نوشتن یه رشته که در حافظه flash ذخیره شده است glcd_puts( byte *c,
int x,
int y,
unsigned char l,
byte sz,
signed char space )
bmp : نام آرایه

x1 : مختصات ایکس نقطه سمت چپ بالای تصویر

y1 : مختصات وای نقطه سمت چپ بالای تصویر

x2 : مختصات ایکس نقطه سمت راست پایین تصویر

y2 : مختصات وای نقطه سمت راست پایین تصویر

نمایش یه تصویر bmp که در حافظه flash ذخیره شده است bmp_disp( flash byte *bmp,
unsigned int x1,
unsigned int y1,
unsigned int x2,
unsigned int y2 )
اونایی که توضیح ندادم مربوط به رسم اشکال مختلف هندسی هستش که اگه دوس دارید بدونید کارشون رو میتونید مطلب زیر رو بخونید که یکی از سایت ها به طور کامل ترجمه کرده این جدول رو
(به نظرم بقیه توابع فعلا به درد نمیخوره لذا خودتون رو اضیت نکنید الکی...فعلا زوده...)
منبع اصلی این جدول هم سایت زیر هستش :
https://sites.google.com/site/osamaslab/Home/projects-list/glcd-library#_ftn1

اینم از کد های پروژه مون که یه سری توضیح مختصر در کنار هر چیز لازم!!! نوشتم. البته توابعش رو در بالا تو ضیح دادم و اگه خوب خونده باشد(که عمرا خونده باشبد ^_^) میفهمید که کد های زیر هیچی نداره. فقط میمونه یه سری نکات خیلی مهم که بعد از این کد ها و در زیر این کد ها میگمشون.

توجه :

با توجه به طولانی شدن متلب من خودم هم گیج شدم  pardon
اگه چیزی رو یادم رفته بگم ، بگید تا توضیح بدم.!!!

توجه توجه توجه  : راسش رو بخاید من برا این مطلب دو روز وقت گزاشتم ، نمیخام منت بزارم ، میخوام بگم اگه این مطلب  بدرتون خورد یه فاتحه برا شادی روح شهدا و تمون کسایی که تازه از دنیا رفتن بخونید »»» اگه حسش نیست یه سه تا صلوات بفرسیتید براشون»»» اگه بازم حسش نیست که هیچ. cry

توجه توجه
اگر دقت کنید در پوشه مربوط به کد های برنامه نویسی این پروژه یه پوشه به نام Includes هستش که کتاب خونه های تعریف شده داخلش قرار داره--من خودم این فایل رو داخل این پوشه(ک های پروژه) گزاشتم. چون لازم است. حالا اگه شما خواستید یه پروژه جدید با lcd گرافیکی ایجاد کنید باید این فایل یعنی Includes رو در پوشه مربوط به کد های پروژتون کپی کنید

اینم یه عکس که توش پایه های lcd گرافیکی رو توضیح دادم >>مخصوص اونایی که میخواین پرژه رو عملی ببندن.
ترتیب پایه های lcd گرافیکی

این عکس هم ببینید پایه های lcd رو قشنگ نشون داده(در واقعیت هم ترتیب پایه ها همین طوره)

 آموزش جامع کار با LCD گرافیکی

دانلود این پروژه | حجم: ۵۶۰ کیلوبایت !

اینم از فایل کتاب خونه موردنیاز lcd گرافیکی>>>البته داخل کد های پروژه هم موجوده ولی اینجا میزارمش دوباره>>>برا پروژه هاتون حتما باید این فایل رو داشته باشین تا lcd تون کار کنه

فایل کتاب خانه glcd | حجم: ۲۰ کیلوبایت

 







 

نحوه ایجاد عکس برا KS0108

تصویر رو با نرم افزار PAINT ویندوز باز کنید؛ و بعد هنگام زخیره کردن (SAVE AS) نوع عکس رو مثل زیر تعیین کنید(روی عکس کلیک کنید تا در اندازه بزرگ تر ببینید) :

نحوه ایجاد عکس برا KS0108

بعد این عکس جدید ساخته شده رو میایم و تو نرم افزار(ی که تو ته مطلب داخل فایل پروژه گزاشتم) قرار میدیم و کدش میکنیم.
بعد از باز کردن نرم افزار روی گزینه آبی….انتخاب عکس….بعد روی گزینه قرمز…..و بعد دریافت کد(قسمت سبز رنگ)نحوه ایجاد عکس برا KS0108







 

کسایی که میخوان عملی ببندن پروژه رو… 

این پروژه زیر رو دانلود کنید….یکم با پروژه بالا فرق داره اونم تغییر پایه های متصل lcd به میکروکنترلر هستش….

دانلود پروژه

اینم از مدار پروژه که من در عمل بستمش و کار هم کرد….
پروژه lcd گرافیکی

اینم از فیلم پروژه که من بستم
http://www.aparat.com/v/m4LJ5

مشکلات احتمالی کار با lcd گرافیکی

سوال ۱) چرا این پروژه تو کد ویژن من کار نمیکنه و ارور میده و …
جواب ۱) حتما از کدویژن ورژن ۲٫۰۴ استفاده کنید.(یکی از دوستان همین مشکل رو داشت که با نصب این نسخه نرم افزار>>مشکل حل شد)

سوال۲) چرا در عمل پروژه کار نمیکنه یا یعضی تمابع کار نمیکنن یا قسمتی از lcd کار نمیکنه؟؟؟
جواب ۲) اگه پروژه تو پروتئوس به درستی کار نمیکنه باید بگم که مشکل از کد هاتون هستش ولی اگه پروژه تون تو پروتئوس به خوبی کار میکنه ولی تو عمل نه کار های زیر رو انجام بدید:
۱- حتما چک کنید که تمام اتصالات درست باشه و  قطعی نداشته باشه(مخصوصا دوستای که از برد برد استفاده میکنن)
۲- حتما چک کنید که آیا اتصالات مربوط به پایه های cs1 و cs2 مشکلی ندارند.
۳- جای  پایه های cs1 و cs2 رو هم تو کدنویسی و هم تو مدارتون عوض کنید.>>و ببینید درست میشه یا نه…
۴- تو کدویژن یه پروژه جدید ایجاد کنید و کد هاتون رو توش قرار بدید و بعد کامپایل کنید و ببینید که مشکل حل میشه یا نه(چون ما از نسخه کرک شده استفاده میکنیم >>ممکنه از این مشکلات پیش بیاد.)
۵- اگه هر کاری میکنید ولی تو پروتئوس کار نمیکنه>>>تو عمل پروژه رو ببندیدن و ببینید کار میکنه یا نه>>>اگه کار کرد>>یعنی مشکل از پروتئوس هستش(تو نرم افزار های کرک شده ممکنه از این دست مشکلات پیش بیاد>>خودم هم یکی دوباری برام این مشکل پیش اومده.)

فعلا یا علی

گروه پرسش و پاسخ الکترونیکی در سروش
مهدی دمیرچیلو
ارسال دیدگاه
478

1) نظرات غیر فارسی به صورت خودکار حذف میشوند ( حداقل 5 حرف فارسی وارد کنید ).

2) به موارد درخواست پروژه/کد آماده و سوالاتی که بلد نباشم پاسخ داده نمیشه.

3) برای گزاشتن کدهاتون از این سایت استفاده کنید ( طبیعتا لینک کدتون رو باید برای من بفرستید! ) : debian

4) پسورد فایل های سایت : www.dmf313.ir

  1. Avatar

    مهمان

    سینا

    سلام مهندس. ببخشید انقد سوال میپرسم . من میخوام یه جمله رو روی lcd نشون بدم . جمله هام یکی و 2 تا نیست خیلیه . نمیشه با متغییر فرستادش رو lcd چون حجم برنامه خیلی میشه و … . توی نسخه جدید کدویژن یه دستوری هست ( (“glcd_outtextf(“in the name of god\nGLCD TEST ) که میشه هر چی رو خواست بدون تعریف متغیر روی lcd انداخت

    • مهدی دمیرچیلو

      نویسنده این مطلب

      مهدی دمیرچیلو

      سلام – توضیح کامل بده – متوجه نشدم.

      • Avatar

        مهمان

        سینا

        سلام مهندس. توی این پروژه اگه بخوایی یه متنی روی GLCDنشون بدی باید یه متغییر unsigned char بنویسی و متن تو توش ذخیره کنی و تا بتونی نمایش بدی. ولی توی کتابخونه glcdکه کدویژن الان داره میتونی متن مورد نظرتو توی اون کد بنویسی و نمایش بدی ولازم نیست که متغییر برای متن ت تعریف کنی . مثل ;(” “)lcd_puts که توی lcdهای کاراکتری هست . هر چی بخوایی داخلش مینویسی تا برات نمایش بده

      • Avatar

        مهمان

        سینا

        من یه متغییر دارم که adc رو میخونه و میخوام روی این lcd نشون بده . با کدوم دستور باید نوشت؟

      • Avatar

        مهمان

        سینا

        سلام . من یه برنامه نوشتم . تعداد متغیر هایی که توش فارسی مینوشتم خیلی شده . ارور میده . راهی هست که بدون متغییر یه جمله ای رو انداخت روی glcd

1 4 5 6